ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕၊ တိုးခ်ဲ႕ရပ္ကြက္၊ တိုးခ်ဲ႕(၅)လမ္း႐ွိ သႏၱာၿမီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း၏ အလုပ္မႈေဆာင္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ စည္းမ်ည္းစည္းကမ္း အတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားႏွင့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား
Monday, April 23, 2012
ရြာ့က်က္သေရ - (သိပၸံေမာင္ဝ)
ကႀကီး ရရစ္ ကသတ္ ၾကက္၊ ကႀကီးရရစ္ ငသတ္ ၾကင္။
နွစ္တစ္လီႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္လီေလး၊ ႏွစ္သုံးလီေျခာက္။
သေ၀ထိုး ငေရးခ် ကသတ္ ေငါက္၊ သေ၀ထိုး ငေရးခ် ငသတ္ ေငါင္။
ကႀကီးေရ က၊ ကၾကီးေရးခ်ကာ၊ ကႀကီးေရ လုံးႀကီးတင္ ကိ၊ မရရစ္လုံးတင္ ေခ်ာင္းငင္ကသတ္ ၿမိဳက္၊ မရရစ္ လုံးႀကီးတင္ ေခ်ာင္းငင္ ငသတ္ ၿမိဳင္။
ဧ၀ံ ေမ သုတံ၊ ဧကံ သံ မယံ။
ကႀကီး၊ ခေခြး၊ ဂငယ္၊ ဃႀကီး အစရွိေသာ အသံမ်ားသည္ မိုးသံႏွင့္ လုံးေထြးၿပီး သကာလ ကုကၠိဳ၀ သူႀကီးမင္း ဦးဖိုးထံု၏အိမ္ ေျမာက္ဘက္ အရပ္တြင္ ထၾကြ ေသာင္းက်န္းလ်က္ ေနၾကေလသည္။ အခ်ိန္ကား နံနက္ ၆-နာရီခန္႔သာ ရွိေသး၏။ အဆိုပါ ဆူညံလွစြာေသာ အသံကိုကား ကုကၠဳိ၀ရြာ အဖို႔ မဂၤလာရွိေသာ အသံ၊ သာယာေသာအသံ၊ က်က္သေရရွိေသာ အသံမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ရြာသူႀကီး၏ အိမ္တြင္ မိုးေအးေအးႏွင့္ ေကြး၍ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေမာင္လူေအးအဖို႔ကား ငွက္ဆိုး၏ အသံနွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူလ်က္ ေနေလသည္။
ထိုအသံမ်ား၏ ပိုင္ရွင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူကေလးတို႔စုေ၀းရာ ရြာေက်ာင္းကား ဒိစၾတိတ္ ေကာင္စီ၏ အေထာက္အပံ့ခံေက်ာင္း မဟုတ္။ အစိုးရမင္းက အသိအမွတ္ျပဳေသာ ေက်ာင္းလည္းမဟုတ္၊ အမ်ိဳးသား ပညာေရးအဖြဲ႕က အားေပးေသာ ေက်ာင္းလည္းမဟုတ္ေပ။ ထိုေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူကေလးမ်ား က တစ္ေယာက္လွ်င္ တစ္ႏွစ္အတြက္ စပါးသုံးတင္းမွ်ေသာ အေထာက္အပ့ံကိုသာ ခံယူကာ တည္ေထာင္ ထားေသာေက်ာင္းျဖစ္ေလသည္။
ဤသို႔ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းသူကေလးမ်ားမွ တစ္ပါး အျခား မည္သူ၏ အေထာက္အပံ့ကို မွ် ခံယူေသာ ေက်ာင္းမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ပညာအုပ္၊ ပညာ၀န္ေထာက္၊ ပညာ၀န္၊ ဒိစၾတိတ္ ေကာင္စီ လူႀကီးမင္းတို႔၏ စစ္ေဆးျခင္းမွ လုံးလုံးကင္း၏။ ထိုေက်ာင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ကာ မင္းလုပ္ေနေသာ ဆရာေစာပင္ ပညာ၀န္၊ သူပင္ ပညာမင္းႀကီး၊ သူပင္ ပညာေရး အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
ေႏြအခါ ေမၿမိဳ႕၌ ႐ုံးစုိက္၍ မိုးအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႐ုံးစိုက္ေတာ္မူေသာ ပညာေရး အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီးထက္ပင္ ဆရာေစာမွာ လြတ္လပ္ခြင့္ ရေသး၏ ပညာေရး အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွာ မင္းတိုင္ပင္အမတ္တို႔၏ အေမးမ်ားကို ေျဖၾကားရေလသည္။ ကုကၠဳိ၀ရြာ ဆရာေစာကား မည္သူ၏ အေမးကိုမွ် ေျဖၾကားရန္ မလို။ မိမိစိတ္ထင္တိုင္ သင္ၾကားႏိုင္ေသာ ဂုဏ္ထူးရွိ၏။ မိမိ သင္ၾကားလိုေသာ စာေပတို႔ကို သင္ၾကားႏိုင္၏။ မိမိ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်င္ေသာ အခ်ိန္တြင္ လႊတ္ႏိုင္၏။ မိမိေက်ာင္းပိတ္ခ်င္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ပိတ္ထားႏိုင္၏။ သူ႔အား မည္သူကမွ် လာ၍ ဒုကၡမေပးႏိုင္။ ပညာအုပ္မင္းမ်ား လာလွ်င္ ဆင္းႀကိဳရေသာ ဒုကၡ၊ သူတို႔အတြက္ လွည္းတို႔၊ ေလွတို႔ကို စီမံေပးရေသာ ဒုကၡမ်ိဳးမွလည္း လုံးလုံးကင္းေပ၏။
ေက်ာင္း၏ ပုံပန္းကို အနည္းငယ္ ေရးပါရေစဦး။
ဆရာေစာ၏ ေက်ာင္းမွာ ဓနိကာ၊ ဓနိမိုး၊ ၀ါးလုံးတိုင္၊ ၀ါးလုံးၾကမ္းခင္း၊ ျပတင္းေပါက္ ႏွစ္ေပါက္၊ တံခါးေပါက္ ႏွစ္ေပါက္မွ်သာ ရွိေလသည္။ ဤမွ်ႏွင့္ ေက်ာင္း၏ ပုံပန္း ေပၚေလာက္ၿပီ။
ဆရာေစာကား အထက္သား ဇာတိ၊ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ ျဖစ္ေလသည္။ မည္သည့္ၿမိဳ႕၊ မည္သည့္အရပ္မွ ေရာက္လာသည္ဟူ၍ကား မည္သူမွ် မေျပာျပႏုိင္။ ရဟန္းဘ၀က မည္သည့္စာအထိ ေပါက္ခဲ့သည္ဟူ၍လည္း မည္သူမွ် မသိ။ ဆရာေစာ၏ အေျပာအဆိုအတိုင္းကား သင္႐ိုးေပါက္ခဲ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေလသည္။ ရဟန္းဘ၀တြင္ မေပ်ာ္ပိုက္၍ လူထြက္ရသည္မဟုတ္။ ၀ိနည္းအတိုင္း မက်င့္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္သာ လူထြက္၍ လာရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ဆရာေစာ၏ ပုံပန္းကား အသားနက္နက္၊ မ်က္လုံးက်ယ္က်ယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းတြဲတြဲ၊ ႏွာတံေကာက္ေကာက္။ သို႔ေသာ္ ေၾကာက္စရာကား မေကာင္းေပ။ တစ္ထြာခန္႔ရွည္ေသာ ဆံတိုမ်ားကို သိမ္း႐ုံးကာ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါျဖင့္ ေပါင္း၍ထား၏။ အက်ၤီကား မရွိ။ လုံကြင္းမွာ လက္ႏွီးေရာင္၊ ဖာေထးရာေတြမွာ အနႏၱ၊ ေအာက္ဘက္အစတြင္ အကြဲက ႏွစ္ကြဲ၊ လက္ထဲတြင္ကား ႀကိမ္လုံး တစ္လုံးကို ကိုင္လ်က္။ ပါးစပ္ကမူ ေဆးတံႀကီးကို ခဲထားေလသည္။ ထိုေဆးတံမွာ အ႐ိုးက်ိဳးေနေပၿပီ။ `သစ္မရွိခင္ စပ္ၾကား ၀ါးေပါင္:ကြပ္´ ဆိုေသာ စကားႏွင့္ အညီ က်ိဳး၍သြားေသာ သစ္သား႐ိုး၏ ေနရာတြင္ ၀ါးပိုးကို တပ္၍ ထား၏။
ထိုေဆးတံႀကီးကို ဖြာကာ ဖြာကာ ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဦးလူေမာ္ႏွင့္ တြဲေရး ခြဲေရးအေၾကာင္း
ဆြးေႏြးေနၾကေလသည္။
ဤသို႔ေဆြးေႏြး၍ ေကာင္းေနၾကခိုက္တြင္ ေမာင္တင္ႏွင့္ မယ္ေအးတို႔သည္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဆဲေရး ေနၾကေလသည္။
ငထြန္းကား စာမအံ၊ ယင္ေကာင္ေတြ ဖမ္းၿပီးလွ်င္ ေနာက္တိုး၏ နားထဲသို႔ လႊတ္သြင္းသျဖင့္ ေနာက္တိုးႏွင့္ ငထြန္းတို႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ စကားမ်ားၾကၿပီးေနာက္ တစ္ေယာက္ တစ္ခ်က္စီ ထိုးေနၾကေလၿပီ။
စိန္ေဖကား ေဖသန္းႏွင့္ အတူ ေက်ာင္းေနာက္ေဖး ကြင္းျပင္ထဲတြင္ ေျပးလႊာ:ကစားကာ ဖားကေလးမ်ားကို ဖမ္းလ်က္ ေနၾကေလသည္။ ေနာက္ေဖး အိမ္သာတြင္းကား ဘထြန္း၊ သာေအး၊ ေငြလိႈင္၊ စံျမ တို႔လူစု ဦးတာေတ၏ ကၽြဲမ်ားကို ဖမ္း၍ စီးရန္ တိုင္ပင္ေနၾကေလသည္။
ထြန္းေ၀ႏွင့္ စံသိန္းတို႔ကား ေက်ာင္းေအာက္တြင္ နပန္းလုံးေနၾကကုန္၏။ သာထြန္းနွင့္ ညြန္႔ေမာင္တို႔က ဒိုင္လုပ္ၾကေလသည္။
ေ၀လင္းကား မိမိ၏ ေက်ာက္သင္ပုန္း ေပၚတြင္ ေခြး႐ုပ္၊ေၾကာင္႐ုပ္၊ ၾကက္႐ုပ္မ်ားကို ေရးၿပီးလွ်င္ တင္ေအးအား ျပလ်က္ေနေလသည္။ တင္ေအးက ေ၀လင္းအား ခ်ီးမြမ္း၍ မဆုံးၿပီ။ မိေခြးႏွင့္ မယ္သိန္းတို႔ ေထာင့္တစ္ေထာင့္တြင္ ခရားေစ့ ေတာက္တမ္း ကစားေနၾကေလသည္။ ဆရာေစာကား စကားေျပာ၍ ေကာင္းတုန္းပင္။
သို႔ႏွင့္ ယခင္က ဆူညံ၍ ေနေသာ စာအံသံႀကီးမွာ တစ္စ တစ္စ တိုး၍ တိုး၍ သြားေလေတာ့၏။ ေနာက္ဆုံး၌ စာအံသံ ဟူ၍ မၾကားရေတာ့ၿပီ။ ေဆာ့ေနၾကေသာ အသံ၊ ရန္ျဖစ္ေနၾကေသာ အသံ၊ ရယ္ေနၾကေသာ အသံတို႔ကိုသာ ၾကားရေလသည္။
ထိုအခါက်မွ ဆရာေစာလည္း မိမိ၏ ညာလက္တြင္ ကိုင္၍ ထားေသာ ႀကိမ္လုံးျဖင့္ ၾကမ္းျပင္ကို ဘန္းဘန္း ျမည္ေအာင္ သုံးေလးခ်က္ ႏွက္ေလ၏။
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ အေပါင္းတို႔လည္း ရမိရရာကို နားကြဲလုေအာင္ ဟစ္ေအာ္ျခင္း ျပဳၾကေလ သည္။ အိမ္သာတြင္ တိုင္ပင္ေနသူတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းေအာက္တြင္ နပန္းလုံးေနသူတို႔သည္ လည္းေကာင္း ေနရာမ်ားသို႔ ေရာက္ၾကေလၿပီ။ သူတို႔လည္း ထင္မိထင္ရာကို
ကာက္ကာ ေအာ္ဟစ္ ေနၾက ကုန္၏။
ဆရာေစာကား တုိင္းေရးျပည္ေရး အေၾကာင္း ဆက္လက္၍ ေဆြးေႏြးလ်က္ ေနျပန္ေလသည္။
အတန္ၾကာလွ်င္ စာအံသံႀကီး တိတ္လ်က္ သြားျပန္၏။ ဆရာေစာ၏ ႀကိမ္လုံးႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္၏ ၾကမ္းျပင္တို႔ စကားေျပာၾကရျပန္၏။ ဤနည္းအတိုင္း တိတ္ခ်ည္ ဆူခ်ည္ႏွင့္ ေနေလေတာ့သည္။
စာအံျခင္း သုံးႀကိမ္ေျမာက္ တိတ္၍ သြားေသာအခါ ေအးေမာင္ႏွင့္ လူလွတို႔ ေက်ာက္တံ လုရာမွ ရန္ျဖစ္ၾက၏။ ေအးေမာင္က ေက်ာက္တံျဖင့္ ထိုးလိုက္ရာ လူလွလက္မွ ေသြးဖ်န္းဖ်န္း ထြက္ေလသည္။ လူလွ က ျပန္၍ ေက်ာက္သင္ပုန္းေစာင္းျဖင့္ ခုတ္လိုက္ရာ ေအးေမာင္၏ နဖူးတြင္ ကြမ္းသီးလုံးခန္႔ ဖူး၍ လာ၏။
အခ်ိဳ႕က ေအးေမာင္လြန္သည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕က မူကား လူလွလြန္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ေအးေမာင္အားသနားၾက၏။ အခ်ိဳ႕ကမူကား လူလွအားသနားၾကေလသည္။ တိုးတိုးစု႐ုုံး စု႐ုံးႏွင့္ ေနၾကကုန္၏။ ေအးေမာင္နွင့္ လူလွတို႔ က်ိတ္ကာငိုေနရရွာသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး လြန္သူခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ဆရာေစာသိသြားမွျဖင့္ ႀကိမ္လုံး ဓာတ္စာ ေကၽြးမည္ကို ေၾကာက္ၾကေလသည္။
ေအာင္သိန္းကား သူတကာ အ႐ုိက္ခံရသည္ကို ျမင္လုိသူျဖစ္၏။ သူ၏ ပေယာဂေၾကာင့္ ေအးေမာင္တို႔ ရန္ပြဲအေၾကာင္း ဆရာေစာ၏ နားသို႔ ေပါက္သြား၏။
ေအးေမာင္ႏွင့္ လူလွတို႔အား ဆရာေစာ ေခၚေလၿပီ။ ေရာက္ၾကကုန္၏။ အေၾကာင္းကို ေမးေလၿပီ။ ဟုတ္မွန္သည့္ အတိုင္း ေျဖၾကကုန္၏။ ေအးေမာင္၏ ေက်ာေပၚသို႔ ဆရာေစာ၏ ႀကိမ္လုံးစၾကာငါးခ်က္ခေလၿပီ။ ေအးေမာင္မွာ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မထႏိုင္။
လူလွ၏ လက္၀ါးျပင္ေပၚသို႔လည္း ထိုႀကိမ္လံုးစၾကာပင္ ငါးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဆင္းသက္ေလၿပီ။ လူလွလည္း စာအုပ္ကိုပင္ မကိုင္ႏိုင္။
ေအာင္သိန္းကား စုတ္တသပ္သပ္ႏွင့္ ၀မ္းနည္းလ်က္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္သူ၏ စိတ္ထဲတြင္ကား ၀မ္းသာ၍ မဆံုးၿပီ။ အလြန္ညစ္ေသာ ေအာင္သိန္းပါတကား။
ဟိုမွာၾကည့္ၾကပါဦး၊ လားလား …. စံေအာင္တို႔လူစု ေက်ာင္းေျပးဖိုးေအာင္ကို ဖမ္းလာၾကေလသည္။ ဖိုးေအာင္ကား မလိုက္ခ်င္ လိုက္ခ်င္ လိုက္ပါလာရရွာ၏။ သူ႔အား ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ တည္းထားေသာေၾကာင့္ ပါလာရ ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ သူတို႔တစ္ကိုယ္လံုးလည္းရႊဲရႊဲစုိေနေတာ့၏။ ဖိုးေအာင္ကို မိုးေရထဲတြင္ ဆြဲလာၾကေလသည္။
ဖိုးေအာင္ ေက်ာင္းေျပး အိမ္ေျပး လုပ္ေနသည္မွာ ေလးရက္ပင္ ၾကာေလၿပီ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦး၀ိမလ၏ ေက်ာင္းတြင္ ခိုကပ္ကာေနေလၿပီ။ စံေအာင္တို႔လူစု ဖိုးေအာင္ကိုသြား၍ အဖမ္းတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ား ႏွင့္ စစ္ျဖစ္ခဲ့ၾကရေသးသည္။ စံေအာင္တို႔က မိုက္အားေကာင္းေသာေၾကာင့္သာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ား လက္ေလွ်ာ့ၾကရေလသည္။
ဆရာေစာ၏ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ စံေအာင္ထက္မိုက္ေသာသူမရွိ။ စံေအာင္အား ဗိုလ္တင္၍ ထားၾကရေလသည္။ တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ ဆရာေစာအျပင္ သူ႔ကိုအေၾကာက္ရဆံုးျဖစ္၏။ ဆရာေစာကိုယ္တိုင္ ပင္ စံေအာင္အား ခပ္ရြံ႕ရြံ႕။ သူ႔အား အလိုလိုက္၍ ထားေလသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား မုန္႔၀ယ္စားလွ်င္ စံေအာင္ အား တစ္၀က္ေ၀ငွ၍ စားၾကရ၏။ စံေအာင္တည္းဟူေသာ နတ္ဆိုးကို မပသ မတင္ေျမႇာက္ဘဲ မစား၀ံ့ၾကေခ်။
စံေအာင္တို႔ လူစုလက္တြင္ ႐ုန္းကန္ ႐ုန္းကန္ႏွင့္ ပါ၍လာေသာ ဖိုးေအာင္ကား ဆရာေစာ၏ ေရွ႕ေမွာက္သုိ႔ ေရာက္လာေလၿပီ။ ဆရာေစာ ေဒါသထြက္ခိုက္ ဆရာေစာ၏ ႀကိမ္လံုးစၾကာမွာလည္း ေသြးစြန္း ခိုက္၊ ဖိုးေအာင္ကိုလည္း မိ၍လာခိုက္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေလၿပီ။ ေက်ာင္းသားအေပါင္းတို႔ တုန္လ်က္ေနၾကကုန္၏။ ရင္ထဲတြင္ တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ ေနၾကေလသည္။ ေအာင္သိန္းမွာ ဖိုးေအာင္ကို သနားေယာင္ေဆာင္ေန၏။ သို႔ ေသာ္ စိတ္ထဲတြင္ကား ၀မ္းသာ၍မဆံုးၿပီ။ သူတကာအ႐ိုက္ခံရလွ်င္ ေအာင္သိန္း၀မ္းမသာသည္ မရွိ။
ဖိုးေအာင္ ေက်ာင္းေပၚသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ မေမးမျမန္းဘဲ ဆရာေစာသည္ မိမိ၏ႀကိမ္လံုး စၾကာျဖင့္ လွမ္း၍ႏွက္ေတာ့၏။ အခ်က္ေပါင္းမေရတြက္ႏိုင္ၿပီ။ ဖိုးေအာင္လည္း ဆရာေစာ၏ ရင္ခြင္အတြင္းသို႔ တိုး၍ တိုး၍ ၀င္ေသာေၾကာင့္ အနည္းငယ္ သက္သာရာ ရေလသည္။
ေနာက္ဆံုး၌ ဖိုးေအာင္လည္း ေမာ၊ ဆရာေစာလည္း ေမာေလေတာ့သည္။ သည္ေတာ့မွ ႐ိုက္ပြဲႀကီး ၿပီးသြားေလသတည္း။ ေက်ာင္းသားအေပါင္းတို႔က ဖိုးေအာင္ေရွာင္တိမ္းပံုကို သေဘာက်ၾကကုန္၏။ ေအာင္သိန္းတစ္ေယာက္သာ မေက်မနပ္ျဖစ္လ်က္ ေနေလသည္။
ဆရာေစာမွာ ေမာ၍ အထိုင္လိုက္၊ အင္းသားႀကီး ကေတာ္ ေဒၚသာအိလည္း သားကေလး ေရႊလွႏွင့္ ေရႊစတို႔ကို လက္ဆြဲ၍ ေရာက္လာခိုက္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း က်ေလသည္။
ေဒၚသာအိကား သားကေလး ေရႊေသြးႏွစ္ေယာက္တို႔အား ဆန္ႏွစ္ျပည္၊ ေငြႏွစ္မတ္တို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းအပ္ ရန္ လာျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေစာလည္း ၿပံဳးရႊင္စြာ စကားေျပာၿပီးလွ်င္ ေရႊလွႏွင့္ ေရႊစတို႔အား လက္ခံလိုက္ ေလသည္။ ေဒၚသာအိမွာ သားကေလးႏွစ္ေယာက္တို႔္အား ေက်ာင္းတြင္ ထားခဲ့ၿပီးလွ်င္ ဆင္း၍သြား၏။
ေရႊလွႏွင့္ ေရႊစတို႔လည္း ကၽြတ္ကၽြတ္ညံေအာင္ ငိုေၾကြးၾကေလသည္။ မငိုဘဲ ေနၾကမည္ေလာ။ ေရႊလွ မွာ ေျခာက္ႏွစ္၊ ေရႊစမွာ ေလးႏွစ္မွ်သာ ရွိၾကေသး၏။ အိမ္တြင္ ေဆာ့ၾကလြန္း၍ တစ္ေယာက္လွ်င္ ဆန္တစ္ျပည္ ေငြတစ္မတ္ႏွင့္ ဆရာေစာအား ကေလးလာ၍ အထိန္းခိုင္းျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ေရႊလွႏွင့္ေရႊစ တို႔ငို၍ေကာင္းတုန္းပင္၊ ေဒၚသာအိ မိမိ၏အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္၏။
ေရႊလွတို႔ ငိုခ်င္းမဆံုးေသး၊ ဆရာေစာ၏ ႀကိမ္စၾကာေက်ာင္းေတာ္၏ ၾကမ္းျပင္သို႔ ဘန္းဘန္းဟူေသာ အသံျဖင့္ က်ဆင္းေလမွ ေရႊလွတို႔ ငိုခ်င္းဆံုးေလၿပီး။
ထို႔ေနာက္ ေဒၚသာအိ ပူေဇာ္၍သြားေသာ ဆန္ႏွစ္ျပည္၊ ေငြႏွစ္မတ္တို႔ကိုအပ္ရန္ ဆရာကေတာ္ႀကီးအား ဆရာေစာက ေခၚေလသည္။ ထူးသာ ထူးႏိုင္သည္၊ မလာႏိုင္ေသး။ အဘယ္ လာႏိုင္အံ့နည္း၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔အား ေရာင္းရန္ ပဲေလွာ္ကို ေလွာ္လ်က္ေနေလသည္။
ဆရာေစာ၏ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔ကား ဆရာကေတာ္ႀကီးေရာင္းေသာ ပဲေလွာ္အျပင္ မည္သည့္ မုန္႔ကိုမွ ၀ယ္စားျခင္းမျပဳရ။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေလေအာင္ အထူးစီမံထားေသာ ပဲေလွာ္ျဖစ္ေလ သည္။ (ဤကား ဆရာကေတာ္ႀကီး၏ အဆိုတည္း)
ဆရာကေတာ္ႀကီး ပဲေလွာ္ေနခိုက္ ျမစိန္က ထမင္းအိုးတည္၏။ သန္းျမက ငါးလုပ္၏။ မယ္သင္က ကင္ပြန္းရြက္ေျခြ၏။ သူတို႔သံုးေယာက္ကား သင္ပုန္းႀကီးကိုပင္ ကုန္ေအာင္မသင္ၾကရေသး။ သို႔ေသာ္ ဆရာက ေတာ္ႀကီး၏ အခ်စ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ဆရာကေတာ္ႀကီး၏ အခ်စ္ေတာ္ဆိုလွ်င္ ဆရာေစာ၏အခ်စ္ ေတာ္လည္း ျဖစ္ရေပမည္။ ဆရာေစာႏွင့္ ဆရာကေတာ္မွာ ႏွစ္ကိုယ့္တစ္စိတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။
ဆရာကေတာ္ႀကီး၏ အလိုအားျဖင့္ မိန္းကေလးတို႔ မည္သည္မွာ စာတတ္ရန္မလို။ စာတတ္လွ်င္ ရည္း စားထားေလ့ ရွိၾကကုန္၏။ ကႀကီး ခေခြးႏွင့္ ဘုရားရွိခိုးတတ္လွ်င္ ေတာ္ၿပီ။ မိမိမွာ ဆရာကေတာ္ပင္ ျဖစ္ေစကာ မူ စာဖတ္၍မတတ္။
မိန္းကေလးဟူက အခ်က္အျပဳတ္တတ္ရမည္၊ အခ်က္အျပဳတ္မတတ္ပါက ရွက္စရာေကာင္းေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏အခ်စ္ေတာ္ မယ္သင္၊ သန္းျမ၊ ျမစိန္တို႔အား ခ်က္ျပဳတ္နည္း အမ်ဳိးစံုေအာင္ သင္ၾကားျပသ လ်က္ ေနေလသည္။
ဆရာကေတာ္ႀကီး၏ လံု႔လေၾကာင့္ ျမစိန္တို႔သံုးေယာက္မွာ ထမင္းခ်က္လည္း တတ္ၾကေလၿပီ။ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္း၊ ကင္ပြန္းရြက္ဟင္း၊ ကန္စြန္းရြက္ဟင္းခ်က္နည္းတို႔ကိုလည္း တတ္ၾကေလၿပီ။
ၾကက္သား၊ ဘဲသား၊ ၀က္သား ဟင္းခ်က္နည္းတို႔ကိုကား မသင္ၾကားရေသးေခ်။ ဆရာေတာ္ ကလည္း မခ်က္တတ္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ၾကက္သား၊ ဘဲသား၊ ၀က္သားတို႔ကို မ၀ယ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္သာ မသင္ၾကားရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ေဟာ … ေဟာ ဆရာကေတာ္ႀကီး ထြက္လာၿပီ။ ဆံပင္မွာ ဆီမရွိ၊ ေခါင္းပြႀကီးႏွင့္ ျဖစ္၏။ အက်ႌမွာ လက္ႏွီးေရာင္၊ ထဘီမွာဖာေထးရာေတြ အနႏၲ၊ ညစ္ေထးေတာ္မူလွေသာ ဆရာကေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ အင္းသားႀကီးကေတာ္ ေဒၚသာအိ ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ ဆန္ႏွစ္ျပည္ႏွင့္ ေငြႏွစ္မတ္တို႔ကို သိမ္းကာ ေနာက္ေဖးသို႔ ၀င္သြား၏။
ဆရာေစာလည္း ေက်ာင္းလႊတ္လိုက္ၿပီ၊ ေက်ာင္းသားအေပါင္းတို႔လည္း ႏွစ္ေထာင္းအားရ အိမ္သို႔ျပန္ၾကေလသတည္း။
ေက်ာင္းသားမ်ားကိုၾကည့္ကာ “ဒီေက်ာင္းဆရာ သင္ပံုမ်ဳိးနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ စာမွတတ္ပါ့ မလား သူႀကီးမင္း”ဟု ေမာင္လူေအးက သူႀကီးမင္း ဦးဖိုးထံုအား ေမး၏။
“တတ္သင့္သေလာက္ေတာ့ တတ္တာပါပဲ” ဟု ဦးဖို:ထံုက ေျဖေလသည္။
“တတ္မယ္ မထင္ပါဘူးဗ်ာ” ေမာင္လူေအး ဆိုျပန္ေလသည္။
ဤသို႔မွတ္ခ်က္ခ်ေသာ ေမာင္လူေအးမွာ မိမိငယ္စဥ္က ဤေက်ာင္းမ်ဳိးမွာပင္ ပညာသင္ၾကားၿပီးေနာက္ တစ္စ တစ္စ တိုးတက္ကာ ယခုအေျခအေနသို႔ ေရာက္ေနသည္ကုိ အမွတ္ရဟန္မတူ။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ ငါးဆယ္ခန္႔ၾကာလွ်င္ ဤရြာေက်ာင္းမွာပင္ ျမန္မာျပည္သမၼတ ထြက္ခ်င္ ထြက္ေနမည္ကိုလည္း စဥ္း စားမိပံုမေပၚ။
**သိပၸံေမာင္ဝ**
...............
(ျမန္မာျပည္သား ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment